Optimaliser markedsføringen for bedriften din med CRM

Tenker du mye på hvordan du kan utvikle markedsføringsprosessen i firmaet ditt? Hva om du kunne gjøre det på en måte som samtidig gjorde hverdagen enklere? Det er fullt mulig med CRM!

 

Hva er CRM?

 

CRM er en forkortelse av customer relationship management, eller kunderelasjonshåndtering, som vi kaller det på norsk. Dette er en markedsføringsteori som dreier seg om styring av kunderelasjoner i en bedrift. Poenget er å definere kundenes behov og tilby en tjeneste eller et produkt som passer godt for dem. For å si det enkelt er crm et informasjonssystem som hjelper deg med markedsføring gjennom en programvare. Med et slikt system kan du altså enkelt holde deg oppdatert på hvordan markedsføringen din på nettet fungerer og hvordan kundene reagerer. Slik kan du ivareta de beste kundene dine, og sørge for at de handler mer.

 

Finn en profesjonell leverandør

En god leverandør av CRM-system i Norge er Lime, som har slagordet “CRM with a twist”. Hold oversikt over kontakter,saksbehandling, historikk, markedsføringsaktiviteter og mye mer. Du får et svært visuelt og oversiktlig system som er lett å bruke. Prisen er svært overkommelig, og starter på 500 kroner måneden. Hvor mange ansatte du har spiller selvsagt en rolle, men det er en svært prisvennlig tjeneste, som passer både små og større virksomheter. Med 30 år bak seg i bransjen vet Lime hva du trenger i bedriften din, og derfor har de skreddersydd pakker etter ulike behov. Enten du jobber med eiendom, energi, salg eller er konsulent, har Lime en tjeneste som passer perfekt til deg. Du kan også integrere IT-systemer du bruker fra før med CRM-systemet, slik at du har alt på ett sted. Ganske kjekt, eller hva?

Flere store navn på listen

Når man skal kjøpe en ny tjeneste, er det godt å ha en magefølelse på at produktet lever opp til visse standarder. På kundelisten til Lime ser vi kjente navn som BMW Financial Services, Helgeland kraft og Oslofjord varme. Med slike store kunder på listen, kan man være sikre på at dette er en crm-løsning av høy kvalitet. Heldigvis kan du også prøve en demoversjon, slik at du kan teste selv om dette er noe for bedriften din. En ting er i hvert fall sikkert: CRM er kommet for å bli.